تحقیقات بازار

برای بقا در بازار پرتلاطم و رقابتی امروز، سازمانها ناچار هستند بخشی از توان سازمان خود را به تحقیق و آنالیز بازار محصولات یا خدمات خود اختصاص دهند. این مطلب شامل بررسی و تحلیل رقبا و بسیاری فاکتورهای دیگر نیز می شود که معمولا بوسیله یکی از واحدهای بازاریابی یا تحقیق و توسعه در شرکت انجام می شود و شاید امروز زمان آن فرا رسیده باشد تا تحقیقات بازار بصورت تخصصی به سازمانی خارج از سازمان مذکور تفویض و برون سپاری شود.

بر اساس نوع و زمینه فعالیت سازمان، تحقیقات متفاوتی بر روی خود سازمان، رفتار مشتریان، بازار هدف و رقبا، محصول و خدمات و بسیاری فاکتور های دیگر انجام می شود. نتایج این تحقیقات به منظور اصلاح استراتژی های بازاریابی و فروش و یا تدوین استراتژی های جدید و همینطور در برخی موارد حتی اصلاح استراتژی های اساسی سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

ذکر این نکته ضروری می نماید که تحقیقات بازار نیازمند بکارگیری و ترکیب تخصص ها و تجربه های گوناگون در کنار یکدیگر است که با بکارگیری روش تحقیق علمی و صحیح نتایج حاصل را قابل استناد و قابل بهره برداری می نماید؛ از این رو برای هر حوزه از صنعت و بازار، نیازمند بکارگیری تخصص های ویژه در غالب یک تیم منسجم خواهیم بود.

لطفا برای درخواست تحقیقات بازار از فرم زیر استفاده نمایید.
[contact-form-7 id=”1474″ title=”مشاوره کسب و کارهای اینترنتی”]

دیدگاهتان را بنویسید

نیاز به کمک یا سوال دارید؟