شروع دوره MBA دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پردیس کیش

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران

شروع دوره MBA دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پردیس کیش

تدریس در دوره MBA دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پردیس کیش به صورت آنلاین، در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مجدد آغاز شد؛ اما در ادامه با هم ببینیم کارآفرینی چیست و این دوره چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ و کمی با تاریخچه پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران آشنا شویم.

تعریف کار آفرینی

واژه کارآفرین از ریشه کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای “متعهد شدن” گرفته شده است و بیانگر تلاش نوآورانه برای ایجاد ارزش است. کارآفرینی عبارت از مجموعه‌ای از نظریه‌ها، فنون و روش‌های هدایت اثربخش فعالیت‌های کارآفرینی می‌باشد.

هدف دوره

– توسعه منابع انسانی خلاق، هوشمند و مهارت آموخته در راه اندازی کسب و کارهای نوین

– تقویت آموزش‌های دانشگاهی در مسیر ایجاد و توسعه کسب کار جدید در بخش خصوصی

– رفع معضل بیکاری دانش آموختگان با آموزش مهارت‌های کارآفرینی به دانشجویان و دانش آموختگان همه رشته‌های تربیت مربی آموزش‌های کارآفرینی، مشاور راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک، پژوهشگر عرصه کارآفرینی، کارشناس کارآفرینی سازمانی، کارشناس ترویج کارآفرینی و غیره آموزش مهارت‌های عمومی کارآفرینی سه تربیت سیاست گذاران و کارشناسان کارآفرینی مورد نیاز دولت و بخش عمومی

– تولید محتوای آموزشی و دانش بومی کارآفرینی – ایجاد الگوی دانشگاه کارآفرین

– انجام تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای در زمینه کارآفرینی

 

ضرورت و اهمیت اجرای دوره

آموزش‌های کارآفرینی به طور روزافزون در جهان مورد توجه قرار گرفته است و اغلب دولت‌ها سیاست‌های حمایتی برای توسعه کارآفرینی اجرا می‌کنند. دلایل اهمیت توسعه آموزش‌های کارآفرینی عبارتند از

– نیاز به توسعه ظرفیت های موجود اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی از طریق نوآوری

– نیاز به نوآوری برای به کارگیری اثربخش ظرفیت های تولیدی موجود

– نیاز به کارآفرینی برای کاهش هزینه‌های عمومی، ایجاد مزیت رقابتی و حضور در بازارهای بین المللی

با اجرای این دوره متخصصین کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه‌های اقتصادی- اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک می‌کنند.

با توجه به روند جهانی سازی اقتصاد و حذف تدریجی مرزهای تجاری، آینده کشور به مزیت رقابتی آن در بازار جهانی بستگی دارد. تربیت نیروی متخصص لازم برای کمک به شرکت‌های ملی که در بازار جهانی به طور پایدار فعالیت نمایند، یک ضرورت است.

تاریخچه پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در میان موسسات و سازمان‌های وابسته به آموزش عالی کشور از هر حیث و هر نظر از جایگاهی رفیع بهره‌مند است.

در واقع اگر متغیرهایی چون سابقه و قدمت، تدریس استادان بنام و بلند مرتبه، تحصیل دانشجویان ممتاز، کثرت دانشجویان، استادان و کارکنان، ارزش مدارک تحصیلی در کشور و خارج از آن، پیوند و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و موسسات و شرکت‌های صنعتی، اداری، اجرایی و… ، داشتن کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های غنی و مجهز، تعدد رشته‌ها و دانشکده‌ها و موسسات پیوسته و وابسته و… را از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه برشماریم، بی گمان دانشگاه تهران را باید معتبرترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور دانست.

بی‌جهت نیست که از این دانشگاه با تعبیر «دانشگاه مادر» و «نماد آموزش عالی» یادشده است. پردیس بین المللی کیش به عنوان زیر مجموعه‌ای از این دانشگاه پرافتخار در سال 1386 در جزیره زیبای کیش تاسیس شد.

این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود.

در حال حاضر حدود 2600 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مجموعه رشته های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، هنر و علوم انسانی در پردیس کیش مشغول تحصیل هستند که از ظرفیت اساتید مبرز دانشگاه تهران و دیگر امکانات اموزشی و رفاهی پردیس استفاده می‌نمایند و حدود 2700 نفر تا کنون از این پردیس فارغ التصیل شده‌اند.

برای ثبت نام در دوره‌های بعدی کارآفرینی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از طریق این سایت اقدام کنید.

نیاز به کمک یا سوال دارید؟