شروع دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

شروع دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

تدریس در دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در یک دوره یک ساله، در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مجدد آغاز شد؛ اما در ادامه با هم ببینیم آموزش‌های دوره MBA چیست و در چه زمینه‌ای است؟ و سرفصل‌ها و محتوای دروس این دوره چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از رشته‌های مدیریتی که در ایران با اقبال عمومی مدیران و کارآفرینان رو به رو شده، رشته MBA است. این رشته به خاطر آموزش‌های مفید و کاربردی که می‌دهد، توانسته نظر بسیاری از صاحبان کسب و کارها را به خود جلب کند.

یکی از اهداف اصلی در هر شغلی، مدیریت کردن روابط استراتژیک با شرکا، رقبا و مشتریان است که نشان می‌دهد مدیریت یک رابطه یک طرفه و تنها بر اساس قدرت مشروعی که به فرد داده می‌شود بنا نشده است. بلکه می‌توان گفت هر فردی در هر سمتی می‌تواند صاحب یک نقش مدیریتی باشد.

این همان دلیل اصلی است که باعث شده تا در فضاهای کسب و کار امروز، همه به دانش مدیریتی نیاز داشته باشند، دانشی که بتواند آن را بلافاصله و در هر موقعیت سازمانی که در آن قرار دارد به کار ببرد.

mba

MBA چیست؟

MBA مخفف اصطلاح Master of Business Administration است که معادل فارسی آن “دوره پیشرفته مدیریت کسب و کار” است.

نگاه MBA به مسائل حوزه مدیریت بیش از آنکه پژوهشی و تحقیقاتی باشد کاربردی و عملی است. به بیان دیگر هدف اصلی MBA تبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است.

در طی دوره‌های تحصیل MBA دانش پذیران با استفاده از دانش مدیریت درصدد حل مسائل و برطرف کردن چالش‌های مدیریتی واقعی بر می‌آیند.

MBA  مدیریت کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند از علم مدیریت برای بهبود شرایط کسب و کار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.

در واقع دانش آموختگان را برای تصدی مشاغل مدیریتی و اجرایی آماده می‌کند و با معرفی کردن آن‌ها به این مشاغل بر اعتبار این‌گونه مشاغل نیز بیفزاید.

625990aab7d399404e552d109f6aa51c

مخاطب دوره MBA چه کسی است؟

کارآفرینانی که قصد دارند یک کسب و کار جدید را شروع کنند و خود تبدیل به مدیر خود شوند می‌توانند با استفاده از آموزه‌های MBA نسبت به ایجاد کسب و کار خود اقدام کنند.

مدیران رده میانی و رده بالایی سازمان‌ها که قصد دارند با بهره‌برداری از به روزترین متدهای علمی و کاربردی مدیریت کسب و کار خود را به روز کنند می‌توانند از دوره‌های MBA نهایت استفاده را ببرند.

علاوه بر موارد فوق تمام افرادی که پس از کسب تجربه‌هایی در بازار کسب و کار قصد دارند وضعیت کاری خود را متحول کنند و آینده کاری بهتری را برای خود رقم بزنند مخاطبان اصلی دوره‌های MBA هستند.

با شرکت در دوره‌های MBA و اخذ مدرک آن می‌توانید مطمئن به یافتن موقعیت شغلی مناسب و یا ارتقا و پیشرفت در شغل کنونی خود باشید.

همچنین به عنوان صاحبان مشاغل یا فعالان اقتصادی با شرکت در این دوره‌ها و اخذ مدرک آن در مدیریت کلیه امور از پذیرش نیروی انسانی تا مدیریت فروش و کنترل منابع ورودی و خروجی و بهره‌وری سازمانی تحول ایجاد خواهید کرد.

در صورتی که مدیر یک مجموعه دارای تحصیلات MBA باشد، کیفیت کلی آن برند افزایش خواهد یافت و این خود باعث هموار شدن راه آن شغل برای توسعه روزافزون می‌شود.

 

دوره فشرده MBA در طول ۱ سال و ۸ گرایش :

– استراتژی

– بازاریابی

– مالی

– مدیریت پروژه

– سیستم‌های اطلاعاتی

– مدیریت شهری

– هتل‌داری

– گردشگری

که این دوره شامل:

– دروس پایه

– دروس اصلی

– دروس تخصصی

برای آشنایی کامل با لیست دروس بر روی این لینک و برای آشنایی با زمانبندی ثبت نام دوره MBA یکساله به این لینک مراجعه کنید.

دوره MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

MBA دانشگاه تهران

تربیت مدیرانی که با استفاده از علوم مدیریتی روز و بهره‌مندی از جنبه‌های کاربردی و اجرایی آن، بتوانند سکان هدایت کسب و کارها را برعهده بگیرند. از جمله وظایف و رسالت‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با بهره‌مندی از دانش اساتید بزرگ عرصه مدیریت کشور در دوره‌های MBA، مدیران توانمندی را به عرصه کسب و کار کشور تحویل می‌دهد.

حضور اساتید بزرگی مثل استاد علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت کشور، دکتر سعید خزایی، پدر علم آینده پژوهی ایران، پروفسور بیژن خرم پدر علم تفکر سیستمی ایران، دکتر تهرانی از اساتید شاخص مدیریت کشور و دیگر اساتید بزرگ دانشکده مدیریت که اینجا می‌توانید با آنها آشنا شوید، باعث افزایش غنای علمی این دوره شده است.

فرصت حضور در دوره MBA و کسب مهارت با حضور اساتید بزرگ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برای اولین بار در دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه تهران فراهم شده است.

در دوره‌های نیمه حضوری MBA دانشگاه تهران دانش‌پذیر با استفاده از پلتفرم آنلاین تجربه نوین و جذاب کلاس مجازی را به دست می‌آورد و با صرف هزینه و وقت بسیار کمتر از دوره‌های حضوری، می‌تواند به صورت شبانه روزی و در هر زمانی که مایل بود از دروس استفاده کند.

به این ترتیب دانش پذیران می‌توانند در زمانی که به کسب و کار خود نیز مشغول هستند در دوره MBA نیمه حضوری شرکت کنند.

برای ثبت نام در دوره‌های بعدی MBA دانشگاه تهران از طریق این لینک اقدام کنید.

نیاز به کمک یا سوال دارید؟